Mina virkmönster · Patterns in english · Vantar, mössor & sjalar

Pannband stjärna ”headband star” 


Idag tänkte jag bjuda på ett litet sista minuten julklappstips. Vem skulle inte bli glad över att få detta härliga pannband i julklapp? Jag har gjort mitt pannband i gammelrosa (634) och natur(602) för en lite mildare romantisk look. Du kan ju välja vilka färgsättningar som helst och anpassa till mottagarens klädstil. Observera att skyltdockans huvud är lite mindre än normal fullvuxen. Pannbandet är 10 cm brett. Vill du ändra stl så lägg till eller dra bort 2 lm för varje ”stjärna”.

Today I´m going to share this pattern, which is a perfect christmas gift. Who would not be happy to get this wounderful headband as a present? I made my headband in the colours 634 and 602 because I wanted a soft romantic look. You can choose and collaborate with the colours and make a headband that goes with the recievers ordinary style. The width is 10 cm (3,9 inches). If you want to change the size just add or reduce 2 chains for each ”star”.

Du hinner fortfarande beställa ditt garn från www.favoritgarner.se eftersom de har blixtsnabb leverans, oftast kommer paketet någon dag efter beställning lite beroende på vilken tid på dygnet du gör din beställning, om det är vardag eller helg. Jag har oftast mitt paket dagen efter jag lagt beställningen.

Favoritgarner ships to other countries as well, check this link for more details. The service is outstanding!

Garn: Till detta pannband behövs ett nystan Scheepjes merino soft av huvudfärgen och ett nystan av kantfärgen, alternativt restgarn från ett annat projekt i merino soft.

Mönstret är anpassat till detta garn som är väldigt mjukt och stretchigt. Om du använer andra garnsorter kan resultatet bli annorlunda, det kan vara bra att ha i åtanke.

Virknål nr 4.

Yarn: Scheepjes merino soft; 1 ball of the main colour and one ball of the border colour, or if you have lefover yarn from another project in merino soft.

This yarn is very soft and elastic, if you use another yarn the result could be different.

Crochet hook 4mm.

Klicka på länken under för mönster på svenska.

Pannband stjärna

Follow the link below for pattern in english. (US terms)

Headband star

3 kommentarer på “Pannband stjärna ”headband star” 

Lämna en kommentar